כל הפרטים כי חשובים בבחירת שולחנות כתיבה לחדרי הילדים.

כל כך הרבה נושאים העליתן וכולם סופר חשובים אז אני פשוט אגש לעניין ונתחיל בנושא הבוער ביותר - כיתה א' - לקנות שולחן כתיבה או לא? 

צר לי לאכזב ולהגיד-  אין תשובה חד משמעית. זה נורא תלוי בילד/ה , זה נורא תלוי במקום העומד לרשותינו וזה נורא תלוי בהרגלי הבית. 

מה כן בטוח? ילדים העולים לכיתה א' צריכים אזור התארגנות וזה לא מחייב שולחן בחדר שלהם. זה יכול להיות פינה בחדר העבודה בבית או בחדר המשפחה ובכל מקום שנראה לכם נכון. 

מתי אני לא מוותרת על שולחנות לקטנים? כאשר אני שומעת שהילדים מאוד יצירתיים ואוהבים ליצור, כאשר יש קושי להתרכז ואנו מבינים שפינה אישית לילדים היא בגדר חובה, כאשר חשוב לנו לייצר הפרדה בין אחים למניעת תחרות וכדומה ועוד. 

לכן כל בית וכל ילד צריך להיבחן בפני עצמו. להכיר לעומק את הילדים ולהבין מה נכון לכל אחד. מה שכן, אין צורך להתייחס לנושא לפני שהילדים מגיעים לגיל הרלוונטי. אני הכי מעצבת בחשיבה קדימה ועם זאת ילד בן 4 לא צריך שנושיב אותו מעכשיו בשולחן כתיבה. 

 
 

בנוסף אומר החיים מאוד דינמיים, כמו שכולנו מבינות לאחרונה היטב, מה שרלוונטי השנה, אולי יהיה ממש לא נחוץ עוד שנה וההפך ולכן באופן כללי לא למהר עם פינות ללמידה. הילדים מאוד מתרגשים ברגע שקונים להם אבל ככל שפינת הלימוד יותר סטנדרטית ועמוסה בכוורות ומדפים כך ההתלהבות תרד. נסו רגע להיכנס לעולמם של הילדים - אחרי חמש שעות בבית הספר (במינימום)  הדבר האחרון שמתחשק שחוזרים הביתה זה לשבת על כסא מול שולחן כתיבה ולעשות שיעורים. אני לגמרי מבינה את הילדים שלרוב מתחמקים מהמטלה הזו ולכן חשוב לייצר פינות קלילות עם כסאות נוחים ומפנקים שהופכים את החוויה לפחות פורמלית. זה בגדול גם הסיבה שאנו מוצאים את הילדים עושים שיעורים בכל מיני פינות בבית ולא בשולחן הלמידה שלהם. 

 

אצלי בבית יצרתי מקום ללמידה משותפת של מיה ושירה כאשר התחילו בית ספר. זה היה בשלב הראשוני שלמעשה שימש את הבנות עד שנה זו (מכיתה א' של מיה ועד ז') 

 
 

 

עכשיו הבנות גדלו ואם עקבתן אחרי השינויים האחרונים, החדרים התפצלו וחדר המשחקים/למידה שלהם הפך להיות המשרד שלי. מיה עם השולחן שלה שנרכש די מהרגע שקיבלה חדר משלה לצורך יצירה, שירה קיבלה דלפק כתיבה צר בחדרה ודנה שכבר בכיתה א' עברה לחדר שלה עם שולחן היצירה שלה מחדר המשחקים הישן. העדפתי להשאיר יותר מקום למשחק בגיל הזה מאשר למקם לה כבר שולחן כתיבה. החלטה זו התבררה כנכונה ביותר השנה כאשר הגיעו חברות וכל החדר עמד לרשותן. 

אז החלטנו שכן צריך שולחן - מה נבחר?? 

רובנו בדירות קבלן וגם אם לא, חדרי הילדים אינם גדולים ואחרי מיקום מיטה וארון, לא נותר לנו הרבה מרחב תמרון. לכן אני תמיד תמיד ממליצה להסתפק בשולחן בעומק של 50 ס"מ והאורך תלוי מקום מ100 ועד 140 ס"מ בדרך כלל. מה הבעיה? שאין הרבה מבחר לשולחנות בעומק הזה. רוב חברות הרהיטים לילדים מייצרות שולחנות בעומק 60 וגם 70 וזה מאוד רחב חוסם. חשוב לקחת בחשבון שאחרי השולחן מגיע הכסא וגם הוא דורש מרחב תמרון ולכן תמיד אעדיף לחסוך מקום בעומק השולחן. אם אין לכם בעיית מקום 60 זה לגמרי מפנק. אצל ילדים מתבגרים כבר נכנסים מסכי המשחק וכאן באמת נדרש לחשוב על העומק של השולחן. 

ליקטתי כמה שולחנות שאני אוהבת. מצרפת אותם כאן כולל הלינק . ממליצה לכן להיות פתוחות בחשיבה ולחפש שולחנות ברחבי הרשת. תופתעו לגלות שולחנות מאוד יפים באיכות לא רעה בכלל ובמחירים  אטרקטיביים ברוב במקרים. 

ברזילי ברזילי
IKEAIKEA
TODOTODO
רהיטי טבע רהיטי טבע
עצמלה עצמלה

 

 

כמו שראיתן, זה לא חייב להסתיים בבחירה באיקאה :) למרות שאני מאוד אוהבת אותם בגלל העומק הנכון של השולחנות והמבחר שכל הזמן מתחדש. 

אל תפחדו משולחנות קטנים . אם הילדים הם לא כאלה שממש ינצלו את הפינה ברמה היומית ובישיבה קבועה, חבל על המקום. באמת מספיק שולחן של 90 ס"מ, או שולחן מתקפל ממש כמו שיישמתי באחד החדרים פה- 

ואז תמיד נוכל להוסיף לצד שולחן יחידת מגירות או אחסון מה שיפתור לגמרי את עניין העומס על השולחן. 

 

 
 

 

מגירות או לא להיות? 

באופן כללי חושבת שזה חשוב להעניק לילדים מגירות מובנות בשולחן. כל ילד וילדה צריכים את המגירה הפרטית שלהם לבלגן. כן, זו הולכת להיות מגירה עמוסה ומבולגנת לרוב אבל זה שלהם וזה בסדר לגמרי. מה שמדהים בכל הבלגן, זה שהם יודעים בדיוק איפה נמצא כל דבר. אם השולחן שאהבנו מגיע ללא מגירות, נכון יהיה לצרף לו יחידת מגירות וגם פה לא להיסחף בכמות המגירות וברוחב. אם יכול להיכנס מתחת לשולחן עדיף. 

 

 
 

שאלתן המון על אחסון!! 

אז מעבר למדפים מעל שולחן כתיבה שבאופן כללי אני לרוב/תמיד מייעדת אותם לתצוגה ולאקססוריז ולפיכך אני אבחר מדפים פתוחים וקלילים,  מה שאני אף פעם לא אמקם מעל ראשיהם של הילדים זה כוורות שאני מבינה שנבחרות לפעמים כי זה סט עם השולחן (הכי טעות סטים), כי חייב אחסון (למה מעל הראש? ) כי זה מכיל הרבה (ככל שנייצר יותר אחסון, כך יהיה יותר לאחסן). אני תמיד אתחיל את תהליך הבחירה של יחידת האחסון בהבנה - כמה באמת אני צריכה לאחסן? קודם נמיין, נסנן ונשאיר רק את מה שהילדים הכי רוצים/ צריכים בחדר. 

ברגע שאנחנו מבינים זאת, לרוב אני מוצאת שלא נשאר הרבה לאחסן ואני מתייחסת פה גם לספרי קריאה. אלא אם כן יש תחביב מאוד משמעותי לילדים כמו יצירה שיש סביב זה הרבה אחסון. בכל מקרה , גם כאן כל מקרה לגופו ולקו הכללי של החדר. מיחידות פתוחות שיתאימו יותר לספרים ולילדים שבאופי יותר מאורגנים ועד יחידות סגורות שאינם חייבות לשבת לצד שולחן. 

שאלו אותי על יחידות EKET שבאות כקוביות. אני אישית לא אוהבת את הכוורות של איקאה ומכאן את הקוביות האלה שבראייה שלי מגבילות אותנו. 30/30 זה גם מגביל וגם סגור וזה הדבר האחרון שתרצו או יותר נכון שאני ארצה שתשימו בחדרי הילדים:)  מה כן? אני מזמינה אתכן לצאת מהקופסא ולפתוח את הראש ליחידות אחסון שונות/ פתוחות/סגורות שיכולות אפילו להיות כפריט עיצובי בחדר והכי חשוב - לגדול עם הילדים (בחיי שאני מדמיינת אתכן בראשי שרות את הסיסמא במקהלה). 

הנה כמה רעיונות שווים- 

 
 

ספרים חוברות מה עושים איתם? בחיי הכי פשוט EVER . מעמד לכתבי עת של איקאה. מושלם לחוברות ולמחברות ויכול לשבת על שולחן הכתיבה באלגנטיות רבה. באופן כללי, אפשר לרכוש כאלה אונליין במבחר סוגים וצבעים. ממליצה על המתכת שומר על עצמו ולא מתכלה. מהרגע שדאגנו למחברות ולספרים, אפשר לעוף בנושא אחסון שולחן. קופסאות, מעמדי עטים ועוד. כל ילד לפי הצרכים שלו וגם כאן לחשוב מה אנחנו צריכים ולפתוח את העיניים. 

לחשוב על הקו הכללי בחדר ולחבר אליו את הפריטים. ראו כמה דוגמאות שיישמתי בחדרי ילדים ונוער- 

 
 

 

איך נייצר מרחב למידה בתוך חדר משחקים ? הפרד ומשול. 

על מנת שיהיה אזור למידה, נצטרך להגדיר אזור למידה. צבע על קיר השולחן יכול להיות דרך נהדרת לעשות זאת. הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת לשילוב חדר משחקים ולמידה זה - "סדר סדר תרדוף" ללא שמירה יומית על הסדר (בסיום יום מארגנים ומחזירים למקום) לא יהיה כיף לשחק בחדר ובטח שלא יהיה אפשרי לייצר למידה בחדר. הסדר הוא לא רק בחדר עצמו אלא גם בשולחן העבודה המשותף. גם בתוכו מאוד חשוב לייצר פינות אישיות לכל אחד. ביחד ולחוד. 

 

 
 

שולחנות כתיבה למתבגרים?  דיברתי קודם על העומק של השולחן  שהופך להיות קריטי אם נכנסים מסכים למשחק ולמידה. נצטרך יותר מרחב ולכן בהתאם לגודל החדר השולחנות יהיו ארוכים יותר.  גם נתייחס לנקודות החשמל בחדר. משלב החטיבה,  המחשב הופך להיות חלק מאוד נוכח בלימודים ולכן רצוי לחשוב מראש על נק' חשמל בצמוד לשולחן לאפשר גישה נוחה למחשב/תאורה/הטענת טלפון ועוד.. 

צריכים השראה נוספת? מוזמנים לעיצובים שלי 

 

וואו זה היה ארוך אבל היה לי חשוב לענות על כל מה ששאלתן. 

תודה רבה על התגובות הרבות. אני מעריכה ומוקירה ומתרגשת מכל תגובה ומכל התפעלות שלכן.  בחיי! 

בנימה אישית אומר, זו אחת התקופות הכי מוזרות שכנראה נחיה בהם ולבי לא שקט מהתקופה ומהעתיד שצפוי לנו. כמות הפניות אליי בתקופה זו והחדרים שנוצרו (הבייבי קורונה שלי :) היוו לי אי של יציבות בציפייה לעתיד טוב יותר. אז תודה רבה לכן! על הבחירה בי, על התמיכה, על נוכחותן בדף שלי . שום דבר לא ברור מאליו. תודה. 


1 תגובות


מיכל , 09 יולי 2022 | הוספת תגובה

אורית. זה אחלה מאמר!
נקודת פתיחה מצויינת לילדת כיתה א שלנו.
מה לגבי הגובה? לנער וגם לי יש שולחן בגובה 74 סמ. זה לא מאד גבוה לילדי היסודי? מה מומלץ?
תודה
שאלה מצוינת! זה גובה סטנדרט לשולחנות ואין טעם לקנות נמוך מזה כי הכיסאות הם בהתאם. אם עדיין נמוך לה, תמיד אפשר להוסיף כרית לרכות והגבהה . בהצלחה בכיתה א!