היי! נעים מאוד שמי אורית ואני אמא למתבגרת או יותר נכון מתבגרות.

אמנם דנה הקטנה בת 8 אבל זה לגמרי ניצנים של התבגרות ומיה הבכורה (תכף 16) עמוק בתוך הדבר הזה שנקרא גיל ההתבגרות. שירה המרכזית (עוד רגע 13)  כבר מזמן יצרה לעצמה ממלכה מפנקת שרק מעטים מורשים להיכנס אליה. מה זה אומר להיות אמא למתבגרות? איך זה משפיע על הבית? מה צריך להדליק נורות אדומות? ומה לגמרי חלק מהגדילה (שעות ארוכות בחדר) .

את כל זה אני מניחה שתוכלו ללמוד כמוני ממאמנות למתבגרים שזה בדיוק תחום ההתמחות שלהן.  אני באתי היום לדבר איתכם על המקום הכי חשוב עבור המתבגרים היום - מרחב המחיה שלהם, החדר שלהם!

 

 
 

מכל חדרי המתבגרות והמתבגרים שעיצבתי לאחרונה, הגעתי לכמה מסקנות חשובות שאני רוצה לחלוק אתכם. 

הראשונה והחשובה היא ההבנה שחדרי מתבגרים הם למעשה יחידת דיור, אמנם בלי כניסה נפרדת  ברוב המקרים,  בתוך הבית שלנו. בחדר הזה הם שוהים את מרבית שעות היום, הם מארחים, הם לומדים, הם משחקים, הם בעיקר גדלים ומתפתחים/מתעצבים. 

אני נוהגת לומר שהסלון והמטבח אצלנו בבית הם הלובי של בית ההארחה:) מפעם לפעם צצים האורחים לבדוק מה יש לאכול, להחליף מילה או שתיים ולחזור לחדרם. 

בשל כך היחידה הזו בתוך הבית צריכה לתת להם מענה במסגרת הגבולות שמתאימים לכל משפחה: 

מיטה בגודל הרלוונטי (120/140) , פינת אירוח ( כורסא/פוף/ערסל), שולחן כתיבה מותאם לצרכים שלהם, כסא למידה נוח, טקסטיל והרבה ממנו לתחושת הרכות, גם אצל בנים! 

מחשבים/טלוויזיות - בהתאם לגיל ולצורך. 

 
 

השנייה ולא פחות חשובה היא עיצוב החדר שלהם. זה לגמרי דרך נוספת לביטוי עצמי. 

בגיל הזה הם כבר מאוד מגובשים בסגנון ובסטייל, מאוד מושפעים מטרנדים בבית הספר וברשתות החברתיות. זה לא יהיה נכון בשום צורה לעצב להם חדר ללא שיתופם המלא ולכן הם חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך העיצובי. 

המסקנה השלישית שאני מגיעה אליה והיא המשך ישיר לכך שהם חלק מהתהליך. אם הם שם,  תראו אותם ובעיקר תקשיבו להם. אל תנסו לדייק אותם או להסביר בשמם למה התכוון המשורר. אם הם סגורים שזה מה שנחוץ להם או שזה הצבע הנבחר, זרמו עם הבחירה. צבע הוא לגמרי מצב רוח. 

 
 

 

מסקנה רביעית כאן -  תמיד עודדו את הילדים היצירתיים לתלות אמנות שלהם או לחילופין ליצור משהו משלהם. את הילדים שמגיעים להישגים, עודדו להציג בגאווה את המדליות/גביעים שלהם. שתחומי העניין שלהם יהיו בחזית של החדר והעיצוב. אני אוהבת לחשוב איתם על משפטי השראה שמעצימים אותם, שמדברים אליהם וליצור מזה אומנות מיוחדת.

 
 

 

מסקנה חמישית נוגעת בנושא האירוח בחדר- אני בעד לחשוב עם המתבגרים על החברים שבאים להתארח. תשתדלו כמה שניתן  לייצר פינה נוספת לישיבה/רביצה. לא תמיד נוח לשבת על אותה מיטה וזה סופר חשוב שיהיה להם נוח במרחב הפרטי שלהם. 

 
 

 

מסקנה שישית  שאולי תשמע לכם סתמית אבל לא תאמינו כמה זה חשוב להם - מראה מראה שעל הקיר.  מראה בגודל הנכון בהתאם לחדר ולמתבגר/ת . המיקום והגודל הם בהחלט רלונטיים כאן לנוחות המירבית שלהם. 

 
 

 

מסקנה שביעית ואחרונה. נסיים ברכות. תשקיעו בשטיח רך ומפנק מתחת לרגליים, תשקיעו בכיסויי מיטה נעימים ויפים שמשדרגים את מראה המיטה, פרגנו בכריות נוי שכיף להימרח עליהם וחשבו על וילונות לפרטיות והצללה. 

 
 

סיפרתי למיה ושירה שאני כותבת פוסט על מתבגרים ומתבגרות ואיך נכון לעצב את החדרים שלהם ושאלתי מה הן חושבות שחשוב שארשום עבור ההורים והנה דבריהן בדיוק כפי שנאמרו על ידן - 

"שיהיה יפה, אסתטי, שנעים וכיף לחזור לשם, שיגרום להם לרצות לחזור אליו, שיהיה כיף לארח,  פוך מפנק (הן מושפעות משינוי מזג האוויר עכשיו :) ),  מראה גדולה חובה, שיהיו מקומות אחסון, שיהיה כיף לשנוץ בו. שלא יהיה צפוף ובלי לימודים מול העיניים" 

נראה לי שעבר משהו בגנים :)

בנימה אישית אוסיף ואומר שזו הזדמנות נהדרת בשבילנו ההורים ליצור נושאים לשיחה, לצאת לפרויקט משותף יחד שהמטרה שלנו מלהיבה ומרגשת (כמה זה קורה כבר בגיל ההתבגרות?) , היציאה לימי קניות יחד זה זמן איכות מעולה לדבר על גם וגם - כל זה לא פחות חשוב מהמטרה עצמה. בסופו של דבר אנחנו רוצים שיהיה להם נעים ונוח בחדר ושירגישו ביטחון אבל גם כדי שיוכלו בסוף יום לצעוד את הכמה צעדים האלו במסדרון, לשבת איתנו על הספה בסלון ולספר לנו איך עבר היום שלהם. אז קדימה לכו תעשו חדרי ילדים מתבגרים .

 
 

0 תגובות